Chlebek bez wyrabiania

Na ten przepis wpadłam zupełnie przypadkowo, ale już dziś wiem, że zagości u Nas bardzo długo. Pyszny , szybki chlebek, a jak smakuje i pachnie ;)


Składniki na Chlebek bez wyrabiania:
- 500 g mąki pszennej
- 4 łyżki siemienia lnianego
- 4 łyżki słonecznika
- 1/2 szklanki otrębów pszennych
- 3 łyżki sezamu
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka cukru
- 25 g świeżych drożdży (w temp. pokojowej)
- 1/2 l ciepłej wody


Przepis na Chlebek bez wyrabiania:
- mąkę przesiać do miski - dodać wszystkie składniki poza wodą
- całość wymieszać, dolać wodę i ponownie wymieszać do połączenia składniów
- przykryć czystą ściereczką i odstawić na ok. 20 min
- po tym czasie ponownie wymieszać i odstawić na kolejne 20 min.
- piekarnik rozgrzać do 225 st.
- foremkę (keksówkę) nasmarować oliwą, wysypać ziarnami, otrębami lub sezamem
- ciasto przełożyć do keksówki
- piec ok 60 min
- po tym czasie wyjąć z formy i wystudzić na kratce

Pasuje do wszystkiego. U nas był dziś z serkiem białym, pomidorkiem i ogórkiem.
Smacznego.






6 komentarzy:

  1. Właśnie czekałam na taki przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Informuję, że wyniki losowania w zabawie Świąteczna paczka dla Blogera są już na moim blogu (http://planeta-smaku.blogspot.com/).
    Zapraszam do sprawdzenia, kto jest Twoją mikołajkową "parą" :)
    W celu ustalenia danych korespondencyjnych proszę o bezpośredni kontakt z wylosowaną osobą.

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja przyznaję, że na chleb bez wyrabiania natrafiłam po raz pierwszy. Zawsze mam w planach własny wypiek tylko jakoś czasu brak:) A tu proszę, wygląda smacznie, napracować się nie trzeba i wszystkie składniki prócz sezamu mi pasują. Zapisuję i dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja dziękuję za tak miłe słowa ;) chlebek naprawdę pyszny a dodatki można zmieniać, dziś dałam zamiast sezamu, pestki dyni ;) piecze się też w piekarniku "chlebek od niechcenia" jutro dodam na bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robię często ten chlebek jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas to tak raz w tygodniu musi być zrobiony ;)

      Usuń