Rogaliki na Św. Marcina

Jak się wczoraj dowiedziałam wszyscy pieką rogale na Św. Marcina - jest to głownie tradycja w Poznaniu tzw. Rogale Świętomarcińskie...Postanowiłam, że dołączę do tej tradycji. Co prawda nie byłam przygotowana na pieczenie tradycyjnych Rogali Świętomarcińskich, więc postanowiłam upiec rogale z ciasta francuskiego z masłem orzechowo - czekoladowym...






Składniki na Rogale na Św. Marcina:
- 1 op. ciasta francuskiego
- krem orzechowo - czekoladowy
- 1 jajko
- cynamon

Przepis na Rogale na Św. Marcina:
- op. ciasta francuskiego rozłożyć na desce, podzielić na kwadraty, potem na trójkąty
- na każdym trójkącie położyć łyżeczkę kremu orzechowo - czekoladowego
- zwijać od najdłuższego boku do najkrótszego
- uformować kształt rogalików
- posmarować roztrzepanym jajkiem, oprószyć cynamonem
- piec w nagrzanym piekarniku ok 15- 20 min w temp. 180-200 st.

Najlepiej podawać z pyszną kawką, czekoladą na gorąco czy kakao...
Smacznego.



0 komentarze: